RELATIEBEHEER
Er gaat niks boven de kracht van persoonlijk contact
‘Zeggen wat je doet en doen wat je zegt’ is voor mij een belangrijk motto. Dit komt goed van pas op het gebied van Relatiebeheer.
Het onderhouden en verbeteren van klantcontacten vind ik fantastisch om te doen. Ik werk graag met mensen samen, ben erg kwaliteit gericht en altijd scherp gefocust op nieuwe kansen en mogelijkheden.
Gedegen klantcontact is van essentieel belang voor de groei van je onderneming. Doordat je een goede relatie opbouwt met je klant, wordt het een stuk makkelijker om commercieel succes te behalen. Een klant die jou vertrouwt zal sneller nieuwe diensten afnemen dan een klant die jou alleen maar als verkooptijger ziet. Ik sta voor een open en eerlijke communicatie. Hierdoor ben ik snel in staat een vertrouwensband op te bouwen met zakelijke relaties.
Voorbeelden van taken op het gebied van Relatiebeheer waar ik veel energie van krijg:
- Regelmatig sparren met klanten
- Goed op de hoogte blijven wat betreft de behoefte van de klant, en de uitdagingen waar ze mee te maken krijgen
- Niet alleen een verkopende maar juist ook een helpende en adviserende rol innemen
- Het verkopen van producten en diensten aan bestaande en nieuwe klanten
- Het opstellen van marketing- en verkoopplannen
- Presentaties en adviezen geven wat nieuwe sales oplevert
- Toezien op een correcte afwikkeling van eventuele meldingen en klachten
- Relatiegeschenken verzorgen